Wat is influencermarketing?

Influencermarketing is sociale marketing

Wanneer men het heeft over influencermarketing dan gaat het om marketing waarbij de aandacht ligt op bepaalde personen met een grote online achterban. Populaire mensen op Youtube, Instagram of andere socialmedia zijn inmiddels zo groot geworden dat ze een voorbeeldfunctie hebben. Bedrijven en merken maken hier gebruik van door deze influencers hun producten aan te laten prijzen, of om advertentieruimte in te kopen op hun blog. Je kunt natuurlijk simpel advertentie ruimte in kopen, maar goede influencermarketing gaat uit van de samenwerking: de influencer kent zijn eigen publiek het beste en weet welke zaken je wel en niet moet doen om een product onder de aandacht te brengen. Door deze kennis en aansluiting is influencermarketing vaak een effectieve manier van campagne voeren. Wat influencermarketing voor je eigen bedrijf of productie kan bieden is niet iets wat vast staat, maar HULC kan daar bij helpen en ondersteunen.

Eigenlijk is influencermarketing iets wat al heel lang bestaat: reclamespotjes met beroemdheden, of een soap waarin veelvuldig een product wordt aangeprezen. Toen werd het simpel sponsoring genoemd, of wellicht nog celebrity endorsement, en tegenwoordig valt het al snel onder influencermarketing. Het verschil is echter, dat het bij influencers vaak gaat om mensen die bekend geworden zijn met socialmedia, en dat de volgers een speciale doelgroep is vaak. Bij beroemdheden is het zo dat ‘half Nederland’ fan is, bij influencermarketing is de doelgroep vaak veel specifieker: vrouwen tussen de 20 en 35 die van zwemmen houden’. Door het grote vertrouwen in de persoon die men volgt, is het vertrouwen in het aangeprezen product vaak ook groot.

Afbeelding afkomstig van:
https://hulc.nl/


Laat een bericht achter

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.