Wat betekent MONO?

MONO is een overheidscampagne

MONO is een campagne van de Rijksoverheid om automobilisten en fietsers bewust te maken van het gevaar van gebruik van de mobiele telefoon/social media tijdens deelname aan het verkeer. Het idee achter de campagne is: ga de weg op zonder afleiding. Rij MONO, ga ongestoord onderweg. De campagne is niet alleen bedoeld voor de bestuurder, maar ook voor andere mensen: als je weet dat iemand onderweg is, stuur dan gaan berichten. De afgelopen jaren nam het aantal verkeersdoden en ongelukken in het verkeer toe (in 2017 daalde het aantal, maar er waren toen wel meer dodelijke fietsers dan automobilisten). Een van de oorzaken is afleiding: de afleiding van social-media gebruik in het verkeer. Iedereen kan op een eigen manier MONO rijden: je kunt bepalen om je telefoon uit te zetten tijdens het rijden, het geluid uitzetten, of ergens in een tas opbergen. De campagne geeft tips om je telefoon op de ‘niet storen’ stand te zetten, zodat je geen berichten meer ontvangt als je onderweg bent.



Laat een bericht achter

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.