Wat betekent SLA?

SLA betekent Service Level Agreement

Bij het inhuren van diensten wordt er ook vaak een SLA afgesloten. Een SLA is een contract tussen leverancier en klant waarin voorwaarden en de kwaliteit van de aangeboden dienst staan vermeld. Doordat er een SLA afgesproken is met de kwaliteitseisen kan worden vastgesteld of de dienst voldoet aan de afgesproken overeenkomst. Indien dit niet het geval is, is het mogelijk een boete clausule af te spreken, of als de eisen niet gehaald worden kan het ook een teken zijn dat er meer geïnvesteerd moet worden in het product of de dienst. Een SLA komt veel voor in de ICT sector, en is ook op gang gekomen in de ICT sector (toen outsourcing begon op te komen). Andere benamingen van een SLA zijn: Diensten Niveau Overeenkomst (DNO), Service Niveua Overeenkomst (SNO) of een Product Level Agreement (PLA)

No Responses

  1. Pingback: Wat betekent DAP? - Wat betekent? 19/10/2011

Laat een bericht achter

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.