Wat is sluikreclame?

Sluikreclame is een marketingtactiek

Sluikreclame wordt ook wel eens sluipreclame genoemd. Sluikreclame wordt veel gebruikt op de televisie, in een serie of film wordt dan een product van een bepaald merk gebruikt. Vaak wordt de merknaam dan extra lang in beeld gebracht. Een andere naam is ook wel product placement of brand placement. Steeds meer televisie programma’s hebben ook aan het begin vaak een klein tekstje waar staat dat het programma product placement heeft. Een van de eerste herkenbare vormen van sluikreclame is van IKEA die de bank leverde van de serie Zeg ‘ns AAA. Dezelfde bank stond op de voorpagina van de catalogus. De sluikreclame is in principe verboden in Nederland, maar het is vaak lastig te beoordelen of het sluikreclame is. Als iemand in een film of tv serie aan de ontbijttafel zit, dan heeft die daar producten op tafel staan. Het is makkelijk om dat als sluikreclame te zien, maar dat hoeft niet altijd zo te zijn.

Theo Maassen doet aan sluikreclame voor Coca-Cola

Laat een bericht achter

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.